Sepetim (0) Toplam: 0,00 TL
%15
GERÇEKMİŞ GİBİ Ayşe KOLAY

GERÇEKMİŞ GİBİ

Liste Fiyatı : 29,00 TL
İndirimli Fiyat : 24,65 TL
Kazancınız : 4,35 TL
Taksitli fiyat : 9 x 3,01 TL
GERÇEKMİŞ GİBİ
GERÇEKMİŞ GİBİ
Derin Yayınları
24.65

Teknolojik yenilikler, özellikle cep telefonu ve bağlantılı olarak kamera ile her anı kaydetme ve internet or-tamında paylaşma sonucunda, gündelik hayatın gerçekleri buluntu filmlere (found footage), taklit belgesellere (mockumentary) ve viral reklamlara yansımaktadır. Aldous Huxley 1935 yılında; teknik ilerlemelerin ilkelliğe yol açtığını, tekniğin yardımıyla yeniden üretilebilirlik ve rotatif, yazıların ve resimlerin sınırsız sayıda çoğaltılabilmesini olanaklı kıldığını söylerken günümüz teknolojisinin The Blair Witch Project, Paranormal Activity, Cloverfield gibi buluntu filmlere ya da viral reklamlara yansıması konusunda acaba ne derdi? Reklam anlayışında pek de yeri olmayan çıplak gerçeklerin viral reklamlarda yer alması ile buluntu film (found footage) ya da taklit belgesel (mockumentary) olarak çekilen filmlerin gerçeğe öykünerek diğer sinema yapıtlarından farklı olma amacı gütmeleri birbiriyle örtüşmektedir. Buluntu filmlerin en bilineni olan The Blair Witch Project'in üç kahramanı arasında geçen konuşma her şeyi özetlemektedir; Josh: Kamerayı neden bu kadar çok sevdiğini anladım. Heather: Anladın mı? Josh: Gerçeklik bu değil. Mike: Ama bu sanki filtre edilmiş bir gerçeklik dostum, sanki herşey olduğundan farklıymış gibi davranabildiğin gerçeklik.

 

  • Açıklama
    • Teknolojik yenilikler, özellikle cep telefonu ve bağlantılı olarak kamera ile her anı kaydetme ve internet or-tamında paylaşma sonucunda, gündelik hayatın gerçekleri buluntu filmlere (found footage), taklit belgesellere (mockumentary) ve viral reklamlara yansımaktadır. Aldous Huxley 1935 yılında; teknik ilerlemelerin ilkelliğe yol açtığını, tekniğin yardımıyla yeniden üretilebilirlik ve rotatif, yazıların ve resimlerin sınırsız sayıda çoğaltılabilmesini olanaklı kıldığını söylerken günümüz teknolojisinin The Blair Witch Project, Paranormal Activity, Cloverfield gibi buluntu filmlere ya da viral reklamlara yansıması konusunda acaba ne derdi? Reklam anlayışında pek de yeri olmayan çıplak gerçeklerin viral reklamlarda yer alması ile buluntu film (found footage) ya da taklit belgesel (mockumentary) olarak çekilen filmlerin gerçeğe öykünerek diğer sinema yapıtlarından farklı olma amacı gütmeleri birbiriyle örtüşmektedir. Buluntu filmlerin en bilineni olan The Blair Witch Project'in üç kahramanı arasında geçen konuşma her şeyi özetlemektedir; Josh: Kamerayı neden bu kadar çok sevdiğini anladım. Heather: Anladın mı? Josh: Gerçeklik bu değil. Mike: Ama bu sanki filtre edilmiş bir gerçeklik dostum, sanki herşey olduğundan farklıymış gibi davranabildiğin gerçeklik.

       

      Stok Kodu
      :
      9786054993697
      Boyut
      :
      13.5 x 21
      Sayfa Sayısı
      :
      VI+242
      Basım Yeri
      :
      İstanbul
      Basım Tarihi
      :
      2016
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak
      Kağıt Türü
      :
      3. Hamur
      Dili
      :
      Türkçe
  • Taksit Seçenekleri
    • İş Bankası
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      24,65   
      24,65   
      2
      12,82   
      25,64   
      3
      8,71   
      26,13   
      6
      4,44   
      26,62   
      9
      3,01   
      27,12   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat