HAZSAL VE FAYDACI TÜKETİM
Çağdaş pazarlama bakış açısına göre; tüketici tercihleri yaşam tarzlarına ve ürünlerin hazsal (hedonic) ve faydacı (utilitarian) özelliklerine göre yönlendirilmektedir. Hazsal ürünsel deneyimsel tüketimin yanı sıra, haz ve eğlence sağlarlarken; faydacı ürünler temelde yararlı ve fonksiyonel ürünlerdir. Tüketcilerin otomobil markaları arasındaki tercihlerini; estetik olma, prestij sağlama gibi hazsal nitelikler kadar sportif dizayn, sağlamlık, konfor gibi faydacı özellikler de yönlendirmektedir. Sabahattin Çelik, bu eserinde hazsal ve faydacı tüketim konusunu kavram olarak açıklamanın yanı sıra bu konuyu, ilgili diğer konularla ve bir uygulama örneğiyle birlikte ortaya koymaktadır.
- Açıklama
Çağdaş pazarlama bakış açısına göre; tüketici tercihleri yaşam tarzlarına ve ürünlerin hazsal (hedonic) ve faydacı (utilitarian) özelliklerine göre yönlendirilmektedir. Hazsal ürünsel deneyimsel tüketimin yanı sıra, haz ve eğlence sağlarlarken; faydacı ürünler temelde yararlı ve fonksiyonel ürünlerdir. Tüketcilerin otomobil markaları arasındaki tercihlerini; estetik olma, prestij sağlama gibi hazsal nitelikler kadar sportif dizayn, sağlamlık, konfor gibi faydacı özellikler de yönlendirmektedir. Sabahattin Çelik, bu eserinde hazsal ve faydacı tüketim konusunu kavram olarak açıklamanın yanı sıra bu konuyu, ilgili diğer konularla ve bir uygulama örneğiyle birlikte ortaya koymaktadır.
Stok Kodu:9789944250450Boyut:13,5 x 20,5Sayfa Sayısı:XVIII+242Basım Yeri:İstanbulBasım Tarihi:2009Kapak Türü:Karton KapakKağıt Türü:3. HamurDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- İş BankasıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim25,2025,20213,1026,2138,9026,7164,5427,2293,0827,72Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim25,2025,202--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.